نماد طلا در متاتریدر 4 چیست؟ آموزش نمودار طلا در MT4

23 ژوئن 2024 -

بررسی نماد طلا در متاتریدر 4

 

متاتریدر 4 (MT4) یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در جهان است که توسط تریدرها برای تجارت در بازارهای مالی مختلف از جمله فارکس (CFDs)، کالاها (Commodities) و شاخص ها (Indices) استفاده می‌شود.

یکی از نمادهای مهم در این پلتفرم، نماد طلا “XAUUSD” است که توجه بسیاری از تریدرها را به خود جلب کرده است. طلا (Gold) یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری و انجام معاملات روزانه (Day Trade) است.

نماد طلا در فارکس از مهم ترین شاخص های اقتصادی به شمار می‌رود. نکته‌ای که برای معامله‌گران اهمیت دارد، میزان «اسپرد طلا» در بروکر است. در جدول زیر اسپرد شاخص طلا در برخی بروکرها را بررسی کرده‌ایم:

نماد طلا در متاتریدر 4

نام بروکر میزان اسپرد طلا
آلپاری از 0.00 تا 1.7 پیپ
آمارکتس از 10 تا 60 پیپ
لایت فارکس شناور از 1.4 پیپ
ویندزور شناور از 0.13 پیپ

 

نماد شاخص طلا در متاتریدر 4 کجاست؟

 

علامت اختصاری نماد طلا در متاتریدر 4 بروکرهای فارکس، اغلب با “XAUUSD” و “GOLD” نشان داده می شود؛ که “XAU” نماد بین‌المللی شاخص اونس طلا و “USD” نماد دلار آمریکا است.

این نماد نشان‌دهنده ارزش یک اونس طلا به دلار آمریکا در بازار جهانی است و شما می توانید در سایر بروکرهای معتبر نیز، نماد طلا در تریدینگ ویو بررسی کنید.

در ادامه نحوه مشاهده و معامله این نماد در متاتریدر 4 را بررسی می کنیم:

 

چارت XAUUSD در متاتریدر 4 (ویندوز)

 

در متاتریدر 4 از سربرگ های بالای صفحه روی «View» کلیک کنید؛ سپس در منوی باز شده گزینه «Symbols» [کلید ترکیبی Ctrl+U] را نتخاب کنید.

معامله نماد طلا در متاتریدر 4

در پنجره نمادها (Symbols) دسته بندی «Gold» [در بروکرهای مختلف: Gold, Commodity یا Metal] را باز کنید و نماد “XAUUSD” را انتخاب کنید تا به واچ لیست شما اضافه شود.

 

معامله طلا در متاتریدر 4 (موبایل)

 

در متاتریدر 4 نسخه موبایل [فارغ از اندروید یا IOS] وارد تب « واچ لیست» شوید و علامت “+” در بالای صفحه را بزنید:

نماد نفت در متاتریدر 5

در صفحه جدید از دسته بندی «Gold» [در بروکرهای مختلف: Gold,Commodity,Metal] نماد “XAUUSD” را انتخاب کنید تا به واچ لیست شما اضافه گردد. سپس می توانید در متاتریدر خود آن را معامله کنید.

معامله نماد طلا در متاتریدر 4

 

اسپرد طلا در لایت فارکس، کمیسیون طلا در لایت فارکس

نماد و اسپرد Gold در لایت فایننس

اسپرد و کمیسیون طلا در لایت فارکس برای معامله گران طلا بسیار مناسب است. برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اسپرد طلا در لایت فارکس

 

💡نظر کارشناس درباره “نماد طلا در متاتریدر 4”

 

نماد طلا “XAUUSD” در متاتریدر 4 یکی از نمادهای پرطرفدار و مهم برای تریدرها است. با استفاده از ابزارهای پیشرفته تحلیل و دسترسی آسان به نمودارهای قیمت، تریدرها می‌توانند از این نماد برای کسب سود در بازارهای مالی استفاده کنند.

میزان نقدینگی و تحلیل پذیری این نماد در میان تریدرها زبان زد شده است و به همین دلیل تعداد زیادی از فعالان بازار فارکس اعم از مبتدی و حرفه‌ای به صورت متمرکز فقط روی نماد طلا معامله می‌کنند.

«پلتفرم متاتریدر 4» که از قدیمی ترین و معتبرترین پلتفرم ها در بازار مالی است، از طریق بروکرهای مختلف چارت قیمت لحظه‌ای و اخبار اقتصادی موثر بر اونس جهانی طلا در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

سوالات متداول

آیا نماد طلا در تمامی متاتریدر 4 بروکرها با همان نام (XAUUSD) شناخته می‌شود؟

بله، نماد طلا در اکثر بروکرها به صورت “XAUUSD” یا “GOLD” شناخته می‌شود. این نماد استاندارد بین‌المللی برای معامله طلا در برابر دلار آمریکا است.

آیا امکان معامله نماد طلا در متاتریدر 4 وجود دارد؟

بله معامله گران می توانند از طریق حساب های معاملاتی بروکرها در متاتریدر 4، نماد اونس طلا را معامله کنند.

درج نظر