ارزهای سولانا و مرتبط با زیر مجموعه آن [ارزهای لایه دوم بر بستر شبکه Solana]

14 اکتبر 2024 -

ارزهای سولانا چیست؟

 

با عرضه اولین بیت کوین در سال 2009 بستر پیشرفت ارز های دیجیتال فراهم شد. ارز های دیجیتال به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین (Blockchain) غیر قابل دست کاری یا به عبارتی غیر متمرکز هستند.

در این میان یکی از بلاک چین های مهم و پر طرفدار در بازار حال حاضر کریپتو سولانا (Solana) است. ارزهای سولانا به دلیل قابلیت های مرتبط با «شبکه بلاکچین» آن، به سرعت در حال گسترش هستند.

یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود در بلاک چین های غیر متمرکز پایین بودن سرعت تراکنش ها است. افراد متخصص [برای رفع چنین مشکلی] بلاک چین سولانا را به بازار معرفی کردند. تراکنش ها در سولانا با سرعتی بسیار زیاد و در کمتر از یک ثانیه به اتمام می رسند.

همچنین کارمزد پایین سولانا یکی دیگر از دلایل محبوبیتش است. ویژگی های این بلاک چین آن را به یکی از اصلی ترین رقبای بلاک چین اتریوم (ETH) تبدیل کرده است. توکن هایی که در بلاک چین سولانا تعریف می شوند اکثراً دارای استاندارد های SPL, ERC-20 و BEP-20 هستند!

در صرافی های ارز دیجیتال با پیشرفت تکنولوژی رفته رفته بلاک چین های کند جای خود را به بلاک چین های جدید تر و بهینه تر می دهند. یکی از مستعد ترین بلاک چین های موجود در حوزه کریپتوکارنسی ها سولانا است.

مزایای توکن های سولانا معایب توکن های سولانا
سرعت بالا ریسک بالا
کارمزد پایین نو ظهور بودن
امنیت بالا بهره گیری از الگوریتم پیچیده
امکان انجام تعداد بالای تراکنش سخت بودن درک عملکرد آن ها
کم مصرف و سازگار با محیط زیست عدم محدودیت عرضه
نرخ سود 7.21 درصدی استیکینگ

 

توکن های بستر شبکه سولانا

 

کارشناسان توکن های سولانا و شبکه آن را بسیار مشابه بلاک چین اتریوم می دانند که دارای کیفیت بالاتری است. “سولانا” در مقایسه با دیگر بلاک چین ها دارای فناوری پیچیده تر است که امکان فعالیت توکن های متنوعی را نیز فراهم می کند.

در ادامه بهترین توکن های سولانا را برای سرمایه گذاری به شما معرفی خواهیم کرد!

ارزهای سولانا

 

توکن رندر (RNDR)

توکن رندر بر روی بلاک چین سولانا یکی از کوین های DePin به شمار می رود. این آلت کوین در سال گذشته (2023) شاهد رشدی خیره کننده بود و سود خوبی برای معامله گران به ارمغان آورد.

این توکن در اصل پیش تر بر روی توکن اتریوم فعالیت داشت؛ اما در سال 2022 با توجه به رشد سولانا فعالیت خود را در این بلاک چین نیز شروع کرد. توکن رندر ساخت شرکتی به نام (OTOY) است.

همچنین رندر دارای سرمایه گذاران به نامی در دنیا است که ارزش این توکن را نشان می دهد. طبق آمار ارائه شده تاکنون حدود 69 درصد توکن از زمان عرضه در حال گردش است. شما می توانید توکن رندر نوبیتکس را در ایران معامله کنید.

 

چین لینک قرارداد های هوشمند جهانی را از طریق بلاک چین به یکدیگر متصل می کند و از این طریق فرآیند نقل و انتقالات مالی و انجام قرارداد ها را تسهیل می کند.

چین لینک به بلاک چین ها اجازه می دهد تا فید های داده های خارجی در ارتباط باشند و اطلاعات مهم خارج از زنجیره را به درون زنجیره بیاورند.

این پلتفرم از سال 2017 تا به الآن بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ ارز دیجیتال را به پلتفرم خود آورده است و هم اکنون در رتبه 15 سایت کوین مارکت کپ قرار دارد.

 

توکن گراف (Graph)

توکن گراف برای ساخت نمایه های تصویری از داد های جست و جو برای شبکه هایی مانند اتریوم و IPFS استفاده می شود. برنامه های زیادی مانند اپلیکیشن های دیفای و وب 3 بر روی این شبکه توسعه پیدا کرده اند.

هر شخصی می تواند یک API از گراف بگیرد و زیر گراف ایجاد کند. تاکنون بیش از 3000 زیر گراف توسط توسعه دهندگان بزرگ برای برنامه های کاربردی مانند یونی سوآپ، دیسنترالند و آوالانچ ساخته شده است.

 

توکن ژوپیتر (JUP)

توکن ژوپیتر یکی از برجسته ترین توکن های بلاک چین سولانا به شمار می رود. بنیان گذاران این توکن از شروع فعالیت آن کماکان ناشناس باقی مانده اند. توکن ژوپیتر متعلق به یکی از صرافی های ارز دیجیتال به همین اسم است.

در ابتدای کار این ارز دیجیتال تحت عنوان ایردراپ (Airdrop) به کاربران عرضه شد. معامله گرانی که در این صرافی ثبت نام می کردند و به معامله می پرداختند تعدادی از توکن ها را می توانستند به عنوان پاداش دریافت کنند.

مسلماً فعالیت بیشتر در این صرافی برابر بود با تعداد توکن بیشتر که می تواند برای جذب مشتریان جدید استراتژی بسیار کارسازی باشد.

 

توکن ریدیوم (RAY)

ریدیوم یکی از توکن های بازار ساز خودکار است که اولین بار در سال 2021 به بازار ارائه شد. بلاک چین این توکن بر پایه سولانا است و توسط تیمی ناشناس طراحی شده است. این توکن ویژگی های متنوعی مانند استیکینگ (Staking)، فارمینگ (Farming) و … را دارا است.

به علاوه لازم به ذکر است ریدیوم یکی از توکن های غیر متمرکز موجود در بازار است. امکان معامله این توکن در صرافی های بزرگ بازار همانند بایننس، کراکن و … وجود دارد. در نظر داشته باشید این صرافی ها اکثراً ایرانیان را تحریم کرده اند و امکان ثبت نام و احراز هویت وجود ندارد.

 

توکن مرینید (MNDE)

توکن مرینید پروتکل است که بر روی بلاک چین سولانا توسعه پیدا کرده است تا سهام داری را برای دارندگان توکن سولانا تسهیل کند. این پروتکل را بلاک چین سولانا ساخته است تا امنیت شبکه را ارتقا بدهد و غیر متمرکز بودن بلاک چین را تقویت کند.

 

💡نظر کارشناس درباره ارزهای شبکه سولانا

 

به صورت کلی بلاک چین سولانا با ویژگی های مثبت و جذاب خود بستر فعالیت بسیاری از توکن ها است. با وجود این که طول عمر سولانا نسبت به دیگر بلاک چین ها کمتر است در چنین زمان کوتاهی توانسته است توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

توکن های معرفی شده جزو برترین توکن های سولانا به شما می روند و حاشیه سود خوبی را در اختیار معامله گران قرار می دهند. پیشنهاد می شود پیش از انتخاب توکن تمام جوانب را با دقت بالا بسنجید.

سوالات متداول

در مقایسه بین بلاک چین اتریوم و سولانا کدام یک انتخاب بهتری است؟

بلاک چین سولانا دارای سرعت بالاتر و کارمزد پایین تر است که آن را به انتخابی بهینه تبدیل می کند.

آیا امکان استیکینگ توکن های سولانا برای کاربران وجود دارد؟

بله کاربران می توانند توکن های خود را با درصد سود بالایی استیک کنند.

درج نظر