🔧تنظیمات اندیکاتور OBV [طول محاسبه + امکانات تنظیمات OBV]

02 اکتبر 2024 -

بررسی تنظیمات اندیکاتور OBV

 

یکی از ابزار های قدرتمند برای تشخیص «شتاب حرکت نزولی یا صعودی» بر اساس حجم و قیمت، «اندیکاتور OBV» است؛ البته معامله گران می توانند با تغییر «تنظیمات اندیکاتور OBV» عملکرد ابزار را [نسبت به استراتژی] بهینه سازی کنند.

«تنظیمات اندیکاتور OBV» در تریدینگ ویو شامل پارامتر های محاسباتی [بازه محاسبه و متد مووینگ اوریج] و «حذف یا اضافه» کردن “Smoothing Line” به نمودار اسیلاتور OBV است!

با شناخت بخش های مختلف پنجره تنظیمات اندیکاتور OBV، نحوه عملکرد این ابزار را در تحلیل تکنیکال درک خواهید کرد؛ بنابراین در ادامه این پست از آموزش فارکس به بررسی تنظیمات اندیکاتور OBV پرداخته ایم.

تنظیمات اندیکاتور OBV

نام ابزار اندیکاتور OBV
تنظیمات اندیکاتور OBV طول محاسبه و نوع محاسبه
پارامتر های قابل تنظیم در OBV خط OBV و Smoothing Line
کاربرد تنظیمات اندیکاتور OBV بهینه سازی OBV در شرایط مختلف بازار

 

آموزش تنظیمات اندیکاتور OBV

 

تنظیمات اندیکاتور OBV، شامل موارد بسیار ساده ای است؛ که 2 خط به عنوان «خط حجم تعادلی» و «Smoothing Line» که نشان دهنده مومنتوم حجم تعادلی [در صعود و نزول] است.

برای باز کردن تنظیمات اندیکاتور OBV در تریدینگ ویو، پس از اضافه کردن اندیکاتور روی نمودار، از گوشه سمت چپ اسیلاتور روی آیکن “چرخ دنده یا Settings” کلیک کنید.

تنظیمات اندیکاتور OBV
آموزش تنظیمات اندیکاتور OBV

 

تنظیمات اندیکاتور OBV؛ سر برگ (Inputs)

سر برگ “Inputs” در تنظیمات اندیکاتور OBV، برای دریافت مقادیر ورودی ابزار هستند؛ در بخش «Smoothing» قسمت “Length” برای تنظیم بازه زمانی و “Method” برای تعیین روش محاسبه مووینگ اوریج [SMA و EMA و…]  می باشد.

همچنین معامله گران می توانند از بخش “Timeframe” تایم فریم محاسباتی اندیکاتور OBV را از «1m تا 12month» برای اکانت های رایگان تنظیم نمایند.

تنظیمات اندیکاتور OBV
تنظیمات اندیکاتور OBV؛ سر برگ Inputs

 

امکانات Style در تنظیمات اندیکاتور OBV

سر برگ “Style” در تنظیمات اندیکاتور OBV، شامل پارامتر های مربوط به «رنگ، ضخامت و نوع» خطوط OBV است؛ همچنین معامله گران می توانند خطوط «On Balance Volume» و «Smoothing Line» را در این سر برگ فعال یا غیر فعال کنند.

در بخش “Outputs” از قسمت “Percision” تعداد اعشار مقدار OBV و وضعیت نمایش بر چسب های مقدار اندیکاتور OBV روی «خطوط» و «اسیلاتور» قابل فعال/غیر فعال سازی است.

تنظیمات اندیکاتور OBV
امکانات Style در تنظیمات اندیکاتور OBV

 

کاربرد تنظیمات اندیکاتور OBV

با استفاده از تنظیمات اندیکاتور OBV معامله گران می توانند با تغییر «طول بازه محاسباتی» عملکرد اندیکاتور را بر اساس دیدگاه های «کوتاه مدت»، «میان مدت» و «بلند مدت» سازگار کنند.

همچنین با اضافه کردن «خط Smoothing Line» برای خط On Balance Volume یک سیگنال تشخیص مومنتوم [برای ورود و خروج] به معاملات ایجاد نمایند.

 

💡نظر کارشناس درباره تنظیمات اندیکاتور OBV

 

به طور کلی تنظیمات اندیکاتور OBV شامل پارامتر های خاصی نیست؛ اما ممکن است با شناخت این پارامتر یکی از مشکلات استراتژی شما در تحلیل با OBV به راحتی حل شود.

در این مطلب به آموزش تنظیمات اندیکاتور OBV در تریدینگ ویو پرداخته شد؛ تنظیمات اندیکاتور OBV در متاتریدر تفاوت اندکی با تریدینگ ویو دارد، اما قطعا استفاده از این ابزار در تریدینگ ویو بسیار مفید تر است.

سوالات متداول

پارامتر های قابل تغییر در تنظیمات اندیکاتور OBV شامل چه مواردی است؟

تنظیم طول بازه محاسباتی و متد محاسبه خط Smoothing Line از پارامتر های تنظیمات اندیکاتور OBV است.

آیا خط Smothing Line در تنظیمات اندیکاتور OBV برای متاتریدر هم وجود دارد؟

خیر، این خط برای تنظیمات اندیکاتور OBV در تریدینگ ویو قابل تنظیم است و یکی از بهبود های تنظیمات OBV به شمار می رود.

درج نظر