انواع اندیکاتور مکدی در تحلیل 📈انواع مکدی [مولتی تایم + هیستوگرام]

23 سپتامبر 2024 -

بررسی انواع اندیکاتور مکدی

 

تشخیص مومنتوم (شتاب) در تحلیل بازار های مالی با «اندیکاتور مکدی» بسیار ساده است؛ همچنین معامله گران می توانند «انواع اندیکاتور مکدی» را در پلتفرم تریدینگ ویو استفاده کنند.

انواع اندیکاتور مکدی توسط توسعه دهندگان [و برنامه نویسان] با بهینه سازی سیگنال ها یا اضافه کردن «ابزار کمکی» به نسخه اصلی MACD ساخته می شوند؛ برخی از این نسخه ها، از نظر کاربران بسیار کاربردی هستند.

ممکن است بر اساس «استراتژی معاملاتی» هر فرد، یکی از انواع مکدی در تحلیل تکنیکال با سبک معامله سازگار تر باشد؛ در ادامه این پست از آموزش فارکس به معرفی کاربردی ترین انواع اندیکاتور مکدی در تریدینگ ویو می پردازیم.

انواع اندیکاتور مکدی

نام ابزار اندیکاتور مکدی
کاربرد مکدی تشخیص مومنتوم در بازار
انواع اندیکاتور مکدی شخصی سازی شده 
نام نسخه اصلی MACD

 

معرفی انواع مکدی در وبسایت تریدینگ ویو

 

نسخه اصلی اندیکاتور مکدی در تریدینگ ویو با نام “MACD” بدون پسوند و پیشوند قابل استفاده است؛ برخی از توسعه دهندگان با تقویت مکدی یا «اضافه کردن قابلیت های مختلف» نسبت به دیدگاه خود، انواع این ابزار را ایجاد کرده اند.

از جمله موارد پر استفاده از انواع اندیکاتور مکدی در تحلیل تکنیکال، می توان به «مکدی مولتی تایم فریم»، «مکدی هیستوگرام با واگرایی» و «MACD 4C» اشاره داشت، که در ادامه هر یک را به صورت جداگانه بررسی کرده ایم.

 

اندیکاتور مکدی مولتی تایم فریم

اندیکاتور مکدی مولتی تایم فریم با نام “Multi TimeFrame MACD” در سایت تریدینگ ویو در دسترس معامله گران است؛ این اندیکاتور از تایم فریم 5m تا 4h، خطوط تایم فریم بالاتر را [طبق تنظیمات] مشخص می کند.

اندیکاتور مکدی مولتی تایم
اندیکاتور مکدی مولتی تایم فریم

 

مکدی هیستوگرام؛ MACD Histogram With Divergence

یکی دیگر از انواع مکدی که از نظر جامعه تریدینگ ویو پر کاربرد بوده است، به نام “MACD Histogram With Divergence” قابل استفاده می باشد؛ این اندیکاتور متمرکز بر سیگنال «واگرایی مکدی» است.

بنابراین خطوط MACD و خط سیگنال، در این اندیکاتور حذف شده  اند، اما خطوط واگرایی هیستوگرام و قیمت به صورت «خودکار» هنگام وقوع «واگرایی مکدی» رسم می شوند.

مکدی هیستوگرام؛ انواع مکدی
مکدی هیستوگرام؛ انواع مکدی

 

اندیکاتور MACD 4C

این اندیکاتور یک نسخه ی ساده شده از نسخه اصلی، با نام “MACD 4C” می باشد؛ این اندیکاتور به دلیل ساده سازی تنظیمات و نمودار هیستوگرام مکدی محبوبیت پیدا کرده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

اندیکاتور MACD 4C
اندیکاتور MACD 4C؛ انواع مکدی

 

💡نظر کارشناس درباره انواع مکدی

 

متخصصان و علاقه مندان به تحلیل تکنیکال با اندیکاتور مکدی، برای تقویت ابزار یا اضافه کردن یک قابلیت به آن، انواع اندیکاتور مکدی را در تریدینگ ویو تولید کرده اند.

در این مطلب، 3 نمونه از محبوب ترین نسخه های بهبود یافته اندیکاتور مکدی را معرفی کردیم؛ که با بررسی آنها در صورت نیاز، می توانید در سبک معاملاتی خود استفاده نمایید.

سوالات متداول

اندیکاتور های شخصی سازی شده مکدی از نسخه اصلی بهتر اند؟

خیر، معمولا نسخه اصلی با تمام دیدگاه و استراتژی ها سازگار تر است.

کدام یک از انواع اندیکاتور مکدی برای سیگنال واگرایی کاربرد دارد؟

اندیکاتور MACD Histogram With Divergence برای تشخیص واگرایی در انواع اندیکاتور مکدی استفاده می شود.

درج نظر