کراس مکدی چیست 🔀کراس رو به بالا مکدی و تاثیر آن روی حرکت قیمت

20 سپتامبر 2024 -

کراس مکدی چیست؟

 

تشخیص شتاب حرکت صعودی و نزولی با “اندیکاتور مکدی” یکی از بهترین راه های درک مومنتوم (شتاب) بازار است؛ از جمله سیگنال های شروع یک گام قدرتمند [نزولی و صعودی] «کراس مکدی» است.

کراس مکدی چیست؟ با عبور خط مکدی [مووینگ اوریج EMA سریع] از خط سیگنال یا «خط صفر» اسیلاتور MACD کراس (تقاطع) رخ داده است؛ سیگنال کراس مکدی می تواند «صعودی یا نزولی» باشد و به عنوان “تریگر ورود” استفاده شود!

اندیکاتور مکدی یکی از بهترین ابزار ها برای ترکیب با پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال است؛ البته با اعمال بهترین تنظیمات اندیکاتور مکدی، کاربرد این ابزار به مراتب بیشتر خواهد شد؛ در ادامه این پست از آموزش فارکس به بررسی کراس مکدی پرداخته ایم.

کراس مکدی چیست

نام ابزار اندیکاتور مکدی (MACD)
اندیکاتور مکدی تشخیص شتاب حرکت روند
کراس مکدی تقاطع خطوط اسیلاتور مکدی
انواع کراس مکدی صعودی و نزولی

 

آموزش کراس اندیکاتور مکدی

 

همانطور که گفته شد، تشخیص شتاب حرکت و حتی تشخیص شروع موج اول در «تغییر روند» یا «اتمام روند اصلاحی» با کراس اندیکاتور مکدی، در نمودار قیمت امکان پذیر است.

به طور کلی ماهیت کراس مکدی در نمودار «صعودی یا نزولی» است؛ همچنین معامله گران “سهام” و “ارز دیجیتال” برای معاملات بلند مدت، از سیگنال «کراس مکدی رو به بالا» استفاده می کنند.

اما در معاملات دو طرفه [بازار فارکس و کریپتو] نیز کراس صعودی و نزولی مکدی بسیار کاربرد دارد؛ در ادامه انواع کراس مکدی را به صورت جداگانه آموزش داده ایم.

 

کراس مکدی رو به بالا

زمانی که خط مکدی از پایین به بالا، «خط سیگنال» را رد می کند [با بسته شدن کندل]، «کراس مکدی رو به بالا» رخ داده است؛ این سیگنال می تواند تایید ادامه «روند صعودی» یا «شروع روند صعودی جدید» باشد.

اگر کراس مکدی رو به بالا، زیر «خط صفر اسیلاتور» اتفاق بیافتد، معمولا به نشانه ضعف شدید در روند نزولی و احتمال تغییر روند می باشد؛ همچنین اگر در «بالای خط صفر» باشد، تایید قدرت خریداران و شتاب صعودی است.

کراس مکدی رو به بالا
کراس مکدی رو به بالا

 

کراس مکدی در جهت نزول

تقاطع خط مکدی و «خط سیگنال» از بالا به پایین [با بسته شدن کندل]، «کراس مکدی در جهت نزول» است؛ این سیگنال می تواند تایید ادامه «روند نزولی» یا «شروع روند نزولی جدید» باشد.

در صورتی که کراس مکدی در جهت نزول، زیر «خط صفر اسیلاتور» اتفاق بیافتد، تایید شتاب حرکت در روند نزولی می باشد؛ همچنین اگر در «بالای خط صفر» باشد، ضعف شدید خریداران و شتاب صعودی را نشان می دهد.

کراس مکدی
کراس مکدی در جهت نزولی

 

کراس خط صفر مکدی

عبور خط مکدی در جهت صعودی [از پایین به بالا] یا نزولی [از بالا به پایین]، می تواند تایید اضافی برای شروع روند های «افزایشی و ریزشی» باشد؛ بنابراین علاوه بر تقاطع خطوط مکدی و سیگنال، «کراس خط صفر مکدی» نیز حائز اهمیت است.

کراس مکدی
کراس خط صفر مکدی

 

نکات مهم کراس مکدی

برای بهترین استفاده از سیگنال “کراس مکدی” باید به نکات اصولی بازار نیز دقت داشته باشید؛ موارد مهم قابل توجه در کراس مکدی را به شرح زیر توضیح داده ایم.

  • به روند بازار هنگام کراس مکدی دقت داشته باشید.
  • می توانید از کراس مکدی به عنوان سیگنال سیو سود و خروج از معامله استفاده کنید.
  • کراس های بالای خط صفر و زیر خط صفر مکدی را در شرایط مختلف بررسی نمایید.
  • تنظیمات مکدی نسبت به استراتژی [اسکالپ و…] برای کیفیت سیگنال کراس اهمیت دارد.

 

💡نظر کارشناس درباره کراس مکدی

 

مهم ترین عامل بعد از تشخیص روند، تشخیص شتاب حرکت روند است؛ که نشان دهنده قدرت خریدار یا فروشنده می باشد، سیگنال «کراس مکدی» یکی از قوی ترین نشانه ها برای موارد ذکر شده است.

البته باید برای تسلط در استفاده از کراس مکدی، انواع این سیگنال را در شرایط مختلف بازار یک تست بگیرید؛ مطالب دیگر برای اندیکاتور مکدی را می توانید از سایر مقالات «سایت دیجی تریدرز» مطالعه نمایید.

سوالات متداول

کراس مکدی رو به بالا برای خرید سهام و ارز دیجیتال کافی است؟

خیر، باید با سایر مهارت های تحلیل تکنیکال ترکیب شود؛ اما سیگنال کراس مکدی رو به بالا یک نشانه قوی برای صعود است.

کراس مکدی در خط صفر چه سیگنالی است؟

کراس صعودی و نزولی خط صفر مکدی، نشانه تغییر روند یا تایید ادامه روند جاری است.

درج نظر