آموزش حد ضرر در نوبیتکس ❎حد ضرر گذاشتن در Nobitex [سفارش حد ضرر + فروش با حد ضرر]

14 سپتامبر 2024 -

گزینه حد ضرر در نوبیتکس چیست؟

 

در بازار اسپات (اصلی) و معاملات تعهدی (فیوچرز) ارز های دیجیتال در «صرافی نوبیتکس» تمام امکانات [دفتر سفارشات، انواع سفارشات] در دسترس است؛ که یکی از انواع سفارش ها «حد ضرر در نوبیتکس» می باشد.

«حد ضرر در نوبیتکس» از نوع میکر (Maker) برای ورود به «معامله خرید» در اسپات و «معامله خرید و فروش» در بازار تعهدی (دو طرفه) می باشد؛ همچنین برای «فعال کردن حد ضرر» [به معنی Stoploss] در بازار اسپات و تعهدی نوبیتکس نیز استفاده می شود.

بسیاری از افراد [به خصوص تازه ورود ها] تفاوت تعیین حد ضرر در نوبیتکس با سفارش حد ضرر را نمی دانند؛ که در بازار اسپات و معامله شورت در نوبیتکس استفاده های متفاوت دارد. در ادامه به بررسی Stop Loss و Stop Order در صرافی Nobitex پرداخته ایم.

حد ضرر در نوبیتکس

نام صرافی نوبیتکس
کشور صرافی ایران
حد ضرر گذاشتن در نوبیتکس با سفارش خرید و فروش
تعریف حد ضرر در نوبیتکس در بازار های اسپات و تعهدی متفاوت است

 

آموزش حد ضرر در نوبیتکس

 

حد ضرر در نوبیتکس به عنوان یک راه اتوماسیون برای «ورود و خروج» از معاملات است؛ که این نوع سفارش ورود و خروج در هر دو بازار اسپات و تعهدی صرافی نوبیتکس کاربرد دارند.

با این تفاوت که در بازار اسپات تعیین حد ضرر در نوبیتکس، فقط با «معامله فروش» انجام می شود؛ ولی در بازار معامله تعهدی از طریق «معامله خرید و فروش» می توانید حد ضرر تعیین کنید.

در ادامه به آموزش حد ضرر نوبیتکس در بازار های اسپات و تعهدی می پردازیم.

 

قدم 1: ورود به بخش بازار در نوبیتکس

برای انجام معامله با سفارش حد ضرر نوبیتکس و تعیین حد ضرر برای معاملات باز، پس از ورود به “حساب کاربری” نوبیتکس از بخش «داشبورد»، از منوی کنار صفحه روی گزینه “بازار” کلیک نمایید.

آموزش حد ضرر در نوبیتکس
آموزش حد ضرر در نوبیتکس؛ ورود به بخش بازار نوبیتکس

 

قدم 2: سفارش حد ضرر در نوبیتکس (بازار اسپات)

پس از ورود به بخش «بازار» روی سر برگ “اسپات” کلیک نمایید؛ در بخش «خرید» از تب «انواع سفارش» روی گزینه “حد ضرر” کلیک نمایید؛ در بازار اسپات تنها می توانید از سفارش حد ضرر در نوبیتکس برای ورود به معامله خرید استفاده کنید.

سفارش حد ضرر در نوبیتکس
سفارش حد ضرر در نوبیتکس برای خرید

به عنوان مثال اگر BTC/USDT در قیمت 56,300 باشد و معامله گر قصد ورود [خرید] در قیمت 56,800 را داشته باشد؛ بهتر است قیمت فعال شدن حد ضرر را 56,800 و قیمت سفارش حد ضرر در نوبیتکس را 56,850 قرار دهد.

با این کار از قیمت 56,800 پر کردن سفارش خرید [بر اساس حجم سرمایه تریدر] آغاز می شود و تا 56,850 ادامه دارد؛ بسته به میزان سرمایه تریدر، ممکن است سفارش «ناقص» پر شود یا اصلا پر نشود.

 

قدم 3: تعیین حد ضرر در نوبیتکس (بازار اسپات)

گذاشتن حد ضرر در نوبیتکس برای معاملات خرید بازار اسپات، از طریق نوع سفارش «حد ضرر» در معامله “فروش” انجام می شود؛ بنابراین پس از ورود به بخش معاملات فروش، قیمت فعال شدن و سفارش حد ضرر نوبیتکس را تعیین نمایید.

سپس از اهرم «مقدار» را [به مقدار سرمایه برای فروش اشاره دارد] تا 100% بکشید؛ با این کار زمانی که بازار به قیمت مورد نظر شما برسد، سفارش حد ضرر نوبیتکس برای معامله خرید شما انجام می شود.

تعیین حد ضرر در نوبیتکس
تعیین حد ضرر در نوبیتکس برای خروج از معامله

 

فروش با حد ضرر نوبیتکس (معامله تعهدی)

ابتدا برای ورود به بازار دو طرفه نوبیتکس، باید در بخش «بازار» روی سر برگ «تعهدی» کلیک نمایید؛ در معاملات تعهدی می توانید برای انجام معاملات خرید/Long و فروش/Short از سفارش حد ضرر استفاده کنید.

برای معامله فروش حد ضرر در نوبیتکس [Short برای کسب سود از ریزش] از سر برگ “حد ضرر” روی دکمه “فروش” کلیک نمایید؛ قیمت ورود شما باید پایین تر از قیمت فعلی بازار باشد؛ سپس کادر قیمت فعال شدن و قیمت سفارش حد ضرر را تکمیل کنید.

فروش با حد ضرر نوبیتکس
فروش با حد ضرر نوبیتکس در معاملات تعهدی

به عنوان مثال اگر BNB/USDT در قیمت 530 باشد و معامله گر قصد ورود [فروش/ Short] در قیمت 510 را داشته باشد؛ بهتر است قیمت فعال شدن حد ضرر را 510 و قیمت سفارش حد ضرر در نوبیتکس را 505 قرار دهد.

 

خرید با حد ضرر نوبیتکس (معامله تعهدی)

معامله خرید با حد ضرر نوبیتکس در بازار تعهدی، همانند سفارش BUY با “حد ضرر” در بازار اسپات نوبیتکس است؛ بنابراین برای خرید با حد ضرر نوبیتکس [Long] در سر برگ “تعهدی” روی دکمه “خرید ” کلیک نمایید.

دقت داشته باشید که قمیت ورود شما برای معامله خرید با “حد ضرر” باید بالا تر از قیمت فعلی باشد؛ سپس قیمت فعال شدن و سفارش حد ضرر را اختلاف جزئی تنظیم نمایید، تا در آن بازه سفارش خرید شما پر شود.

خرید با حد ضرر نوبیتکس
خرید با حد ضرر نوبیتکس در معامله تعهدی

 

سفارش oco در نوبیتکس

سفارش One Canceles در نوبیتکس

معامله گران نوبیتکس می توانند از سفارش حد ضرر و تعیین قیمت به صورت همزمان در OCO نوبیتکس استفاده کنند:

سفارش OCO در نوبیتکس

 

💡نظر کارشناس درباره تعریف حد ضرر در نوبیتکس

 

انواع سفارش گذاری در بازار های تتر و تومان صرافی نوبیتکس در دسترس معامله گران است؛ یکی از سفارش هایی که بیشتر افراد مبتدی نمی دانند چگونه از آن استفاده کنند «حد ضرر در نوبیتکس» است.

در این مطلب به همراه مثال کاربردی معامله با سفارش حد ضرر نوبیتکس در بازار اسپات و تعهدی را به زبان ساده آموزش دادیم؛ برای استفاده از این نوع سفارش، کافی است با سرمایه کم یا در حساب آزمایشی نوبیتکس آن را تمرین کنید.

سوالات متداول

تعیین حد ضرر در نوبیتکس برای معامله تعهدی فروش چگونه انجام می شود؟

سفارش خرید با حد ضرر نوبیتکس را در پنل تعهدی، بسته نقطه خروجتان بالاتر از قیمت فعلی بازار تنظیم نمایید.

چه زمانی سفارش حد ضرر نوبیتکس در بازار اسپات کامل پر نمی شود؟

زمانی که مقدار سرمایه وارد شده در سفارش حد ضرر نوبیتکس، بیشتر از دیوار فروش دفتر سفارشات صرافی نوبیتکس باشد.

آیا خرید با حد ضرر نوبیتکس امکان پذیر است؟

بله، سفارش حد ضرر نوبیتکس مخصوص Stop loss نیست؛ یک نوع سفارش گذاری در این صرافی است.

درج نظر