مووینگ اوریج 50 در تحلیل تکنیکال ✅آموزش MA 50 در تریدینگ ویو

21 آگوست 2024 -

بررسی مووینگ اوریج 50 در تحلیل

 

اندیکاتور مووینگ اوریج با بازه های محاسباتی معروف در تحلیل بازار های مالی مختلف [فارکس، سهام و کریپتو] استفاده می شود؛ یکی از کاربردی ترین میانگین های متحرک، «مووینگ اوریج 50» است.

مووینگ اوریج 50 (MA 50) برای بررسی روند های میان مدت در تایم فریم های مختلف و انواع استراتژی های معاملاتی به کار می رود؛ مووینگ اوریج 50 نشان دهنده سطوح حمایت و مقاوت مهم در نمودار قیمت نیز می باشد.

همچنین مووینگ اوریج های 20، 100 و 200 بهترین موارد برای ترکیب با مووینگ اوریج 50، در تحلیل تکنیکال می باشند؛ معامله گران بسیاری از این ترکیب جادویی میانگین متحرک استفاده می کنند.

مووینگ اوریج 50 با مشخص کردن سطوح رایج [میان مدت و پرپتانسیل] در بازار، محدوده های چرخش قیمت و نقاط احتمالی تغییر روند را مشخص می کند؛ در ادامه این پست از آموزش فارکس به بررسی مووینگ اوریج 50 می پردازیم.

مووینگ اوریج 50

ابزار تحلیل تکنیکال مووینگ اوریج 50
مووینگ اوریج 50 مووینگ اوریج با دوره 50
کاربرد مووینگ اوریج 50 وضعیت روند میان مدت
بهترین ترکیب با مووینگ اوریج مووینگ اوریج 20، 100 و 200

 

آموزش میانگین متحرک 50 روزه

 

میانگین متحرگ 50 روزه، نشان دهنده حد وسط قیمت برای تقریبا 2 ماه و نیم گذشته بازار است؛ یعنی قیمت میانگین متحرک 50 روزه، نرخ متوسط پرداختی توسط معامله گران، طی 10 هفته معاملاتی گذشته است.

البته مووینگ اوریج 50 در تمام تایم فریم های بازار قابل استفاده است؛ اما علت اصلی شهرت این اندیکاتور با دوره 50، استفاده روزانه در «بازار سهام» بوده است.

برای ایجاد مووینگ اوریج 50 در متاتریدر [نسخه 4 و 5] نیاز به نصب اندیکاتور جدید ندارید؛ همچنین در پلتفرم تریدینگ ویو نیز می توانید انواع مووینگ اوریج را در پنجره “Indicator” جستجو کنید.

آموزش میانگین متحرک 50 روزه

 

تنظیمات مووینگ اوریج 50

مووینگ اوریج 50 متوسط قیمت را مطابق با دوره محاسباتی، از مجموع قیمت بسته شدن کندل ها در 50 دوره گذشته [کندل بر اساس تایم فریم]، تقسیم بر پنجاه محاسبه می کند.

تنظیمات مووینگ اوریج 50

بنابراین برای ایجاد مووینگ اوریج 50 در نمودار [متاتریدر و تریدینگ ویو] کافی است، از تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک، طول دوره محاسبات آن را روی «عدد 50» قرار دهید.

 

تنظیم مووینگ اوریج 50 در تریدینگ ویو

جهت ایجاد مووینگ اوریج 50 در سایت تریدینگ ویو، وارد پنجره تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج [نمایی، ساده، وزنی و…] شوید؛ سپس در بخش “Length” دوره محاسبات را روی 50 قرار دهید.

تنظیم مووینگ اوریج 50 در تریدینگ ویو

 

کاربرد های میانگین متحرک 50

مووینگ اوریج 50 در بازار های روند دار، به دلیل تمرکز بر روند میان مدت قیمت، به عنوان یک حمایت [در روند صعودی] و مقاومت قوی [برای ادامه ریزش] محسوب می شود.

به طوری که قیمت در روند های صعودی با هر بار برخورد به مووینگ اوریج 50، به احتمال زیاد جهش افزایشی خواهد داشت؛ همچنین در روند های نزولی نیز مووینگ اوریج 50 از افزایش بیش از حد قیمت جلو گیری می نماید.

مووینگ اوریج 50 یکی از اندیکاتور های ترکیب پذیر در سبک های مختلف معاملاتی می باشد؛ به طوری که از این ابزار برای اسکالپ، ترید روزانه و سرمایه گذاری استفاده می شود.

 

برای عضویت در بروکر آلپاری و استفاده از خدمات و سرویس های سرمایه گذاری و درآمد دلاری آن می توانید به سایت رسمی بروکر آلپاری مراجعه کنید.

 

اندیکاتور مووینگ اوریج 20

مووینگ اوریج با دوره 20

یکی از بهترین ترکیب ها با مووینگ اوریج 50، اندیکاتور کاربردی مووینگ اوریج 20 می باشد:

مووینگ اوریج 20

 

💡نظر کارشناس درباره مووینگ اوریج 50

 

مووینگ اوریج 50 یکی از مهم ترین اندیکاتور های میانگین متحرک برای استفاده در بازار های مالی است؛ سیگنال های قدرتمند این اندیکاتور می تواند موجب افزایش وین ریت معاملات شما شود.

در این صفحه به آموزش ایجاد مووینگ اوریج 50 و کاربرد های مهم این اندیکاتور پرداخته شد؛ برای استفاده از این اندیکاتور در معاملات خود، حتما شرایط مختلف سیگنال ها را در گذشته بازار تست کنید.

سوالات متداول

چگونه مووینگ اوریج 50 ایجاد کنم؟

با تغییر طول بازه محاسبات اندیکاتور مووینگ اوریج روی عدد 50، می توانید مووینگ اوریج 50 را ایجاد کنید.

آیا مووینگ اوریج 50 می تواند از انواع مووینگ اوریج ها ساخته شود؟

بله، استفاده از متد های مختلف برای محاسبه مووینگ اوریج 50 یک مورد اختیاری می باشد.

بهترین ترکیب ها با مووینگ اوریج 50 کدام است؟

مووینگ اوریج 9، 20 و 100 بهترین ترکیب برای مووینگ اوریج 50 است.

درج نظر