📉اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر [نحوه اجرا + تنظیمات]

18 آگوست 2024 -

اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

 

نرم افزار معاملاتی متاتریدر 4 و 5، بسیاری از اندیکاتور های مهم در تحلیل تکنیکال را به صورت از پیش نصب شده [پیش فرض] در لیست اندیکاتور های خود دارند؛ از جمله این ابزار های کارآمد «اندیکاتور زیگزاگ» در متاتریدر می باشد.

اندیکاتور زیگزاگ (Zigzag) در متاتریدر بدون نیاز به نصب در دسترس است؛ این اندیکاتور برای نمایش حرکات قیمت با «کاهش نویز» و «رسم خطوط نقاط برگشتی»، ساده ترین تصویر مسیر حرکت قیمت را نشان می دهد.

همچنین برای ساخت اکسپرت [معامله گر خودکار] از اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر برای تشخیص کف و سقف ها استفاده می شود؛ در ادامه این پست از آموزش فارکس به نحوه اجرای اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر و تنظیمات آن پرداخته ایم.

اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

نام ابزار تحلیل تکنیکال اندیکاتور زیگزاگ
نام پلتفرم معاملاتی متاتریدر (MT5/MT4)
اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر کاهش نویز، رسم خطوط نقاط برگشتی
تنظیمات اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر تنظیمات محاسباتی و ظاهر خطوط اندیکاتور و نمایشی

 

آموزش اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

 

برای استفاده از اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر [نسخه 4 و 5] باید مسیر اجرای اندیکاتور های Metatrader را بیاموزید؛ نسخه کلاسیک اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر به صورت «پیش فرض» توسط شرکت متاکووتس (Meta Quotes) نصب شده است.

اما نسخه های اصلاح شده اندیکاتور زیگزاگ برای متاتریدر نیز در دسترس است؛ در انتها، برای اجرای اندیکاتور زیگزاگ در پلتفرم های MT4/MT5 [هر دو نسخه متاتریدر] می توانید طبق آموزش زیر، قدم به قدم پیش بروید.

 

قدم 1: اجرای اندیکاتور zigzag در متاتریدر

برای اجرای اندیکاتور زیگزاگ روی چارت متاتریدر، از نوار بالا روی گزینه “Insert” بزنید؛ سپس در منوی باز شده “indicators” را انتخاب نمایید و از گروه بندی “Costume” روی اندیکاتور “zigzag” کلیک نمایید تا اجرا شود.

آموزش اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

 

قدم 2: تنظیمات اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

پس از اجرای اندیکاتور، ابتدا پنجره تنظیمات نمایش داده می شود، همچنین هر زمان نیاز داشتید تنظیمات اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر را تغییر دهید، ساده ترین راه «دابل کلیک» روی اندیکاتور می باشد.

تنظیمات اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

 

بررسی تنظیمات اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

سر برگ “Inputs” برای دوره محاسباتی اندیکاتور و مقادیر معیار جهت تنظیمات اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر می باشد. در این سربرگ پارامتر های Devition [درصد تغییر قیمت]، Depth [عمق حرکت بر اساس کندل] و Backstep [حداقل تعداد کندل های بین کف و سقف] قابل تنظیم است.

در سر برگ “colors” تنظیمات نمای ظاهری خطوط اندیکاتور زیگزاگ را مشاهده می کنید و در “visualization” می توانید تایم فریم نمایش دادن اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر را مشخص کنید.

سر برگ “Common” برای اجازه دسترسی به استفاده اکسپرت ها از اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر است، که در صورت لزوم می توانید با فعال کردن گزینه ها مجوز را صادر کنید.

چرا متاتریدر 4 کار نمیکنه

از کار افتادن متاتریدر 4

اگر برای استفاده از اندیکاتور زیگزاگ، پلتفرم متاتریدر شما کار نمی کند؛ آموزش زیر می تواند مفید باشد:

چرا متاتریدر 4 کار نمیکنه

 

💡نظر کارشناس درباره اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر

 

اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر برای تمرین افراد مبتدی و همچنین مشخص کردن کف و سقف ها برای ساخت معامله گر خودکار (اکسپرت)، به کار می رود؛ البته افراد حرفه ای نیز از این اندیکاتور در سبک های مختلف استفاده می نمایند.

در این مقاله سعی کردیم به ساده ترین روش، آموزش اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر را ارائه دهیم، نحوه اجرای اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر 4 و 5، به همین صورت می باشد و تفاوتی ندارد.

سوالات متداول

اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر نیاز به نصب دارد؟

خیر، اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر به صورت پیش فرض در پلتفرم نصب شده است.

چه پارامتر هایی در تنظیمات اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر قابل تغییر است؟

تنظیمات محاسبات اندیکاتور زیگزاگ، نمای ظاهری، تایم فریم نمایش و مجوز دسترسی های اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر قابل تنظیم می باشد.

آیا این آموزش برای استفاده از اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر 5 نیز کاربرد دارد؟

بله مسیر اجرای اندیکاتور زیگزاگ در متاتریدر یکسان است، تنها تفاوت در جلوه کاربری نرم افزار های متاتریدر می باشد.

درج نظر