مووینگ اوریج در متاتریدر 4 و 5 📈اندیکاتور MA در Metatrader [اجرای مووینگ اوریج + تنظیمات MA در متاتریدر]

13 آگوست 2024 -

بررسی مووینگ اوریج در متاتریدر

 

متاتریدر 4 و 5 پلتفرم های معاملاتی با سابقه درخشان از 2 دهه پیش در بازار های مالی می باشند؛ در این نرم افزار ابزار های مختلفی برای تحلیل تکنیکال وجود دارد، که از جمله مهم ترین آنها «اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر» است.

اندیکاتور مووینگ اوریج از دسته ابزار های «متمرکز بر روند» (Trend) در نرم افزار متاتریدر ساخت متاکووتس (Meta Quotes) به عنوان اندیکاتور پیش فرض [بدون نیاز به نصب] قابل استفاده می باشد.

مووینگ اوریج در متاتریدر روی تمام نماد ها قابل اجرا است؛ همچنین دوره محاسبات این اندیکاتور و ویژگی های ظاهری آن، در تنظیمات مووینگ اوریج، قابلیت اعمال تغییرات را دارد.

مووینگ اوریج در متاتریدر

نام اندیکاتور مووینگ اوریج
نام پلتفرم  متاتریدر (MT4/5)
کاربرد مووینگ اوریج در متاتریدر تشخیص روند، حمایت و مقاومت
تنظیمات مووینگ اوریج در متاتریدر تغییر دوره محاسبات، نمای ظاهری

 

اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر

 

میانگین متحرک در متاتریدر برای تحلیل «سطوح حمایت و مقاومت»، «نقاط گردش قیمت» [در اصلاح]، «تشخیص روند» و «میزان قدرت حرکت روند» استفاده می شود.

برای «اضافه کردن» اندیکاتور مووینگ اوریج روی چارت در متاتریدر و اطلاع از «پارامتر های تنظیمات» این اندیکاتور، از آموزش زیر به صورت مرحله به مرحله استفاده نمایید.

 

مرحله 1: اجرای مووینگ اوریج در متاتریدر

جهت اجرای اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر، در قسمت بالای صفحه از منوی “Insert” بخش “Indicators” را باز کنید؛ سپس از دسته بندی “Trend” روی اندیکاتور “Moving Average” کلیک کنید.

moving average in metatrader 10 31 04 مووینگ اوریج در متاتریدر,اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر,تنظیمات مووینگ اوریج در متاتریدر

 

مرحله 2: تنظیمات مووینگ اوریج در متاتریدر

برای دسترسی به تنظیمات مووینگ اوریج در متاتریدر، ساده ترین مسیر «کلیک راست» روی خط میانگین متحرک و انتخاب گزینه “MA(14) Properties” است.

moving average in metatrader 10 31 02 مووینگ اوریج در متاتریدر,اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر,تنظیمات مووینگ اوریج در متاتریدر

در پنجره تنظیمات مووینگ اوریج بخش «Parameters»، اندازه دوره محاسبات از “Period“، جایگاه خط میانگین متحرک نسبت به کندل ها در “Shift“، روش محاسبه میانگین از “MA method” و قیمت محاسبه با “Apply to” قابل تنظیم هستند.

همچنین در این سر برگ از بخش “Style” ویژگی های ظاهری خط میانگین متحرک مانند رنگ، ضخامت خط و نوع آن [خط چین، نقطه چین و…] را می توانید تغییر دهید.

 

تست اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی مووینگ اوریج در متاتریدر، امکان تست اندیکاتور Moving Avrege در پنل «Strategy Tester» از منوی “View” در نرم افزار متاتریدر است.

moving average in metatrader 10 31 03 مووینگ اوریج در متاتریدر,اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر,تنظیمات مووینگ اوریج در متاتریدر

مووینگ اوریج در متاتریدر به صورت پیش فرض به عنوان فایل «اکسپرت» (برنامه خودکار) در «استراتژی تستر متاتریدر» روی تمام نماد ها، قابل بک تست گیری می باشد.

 

آموزش استراتژی تستر متاتریدر 4

بررسی استراتژی در متاتریدر 4

علاوه بر مووینگ اوریج، بسیاری از سبک های معاملاتی در استراتژی تستر متاتریدر 4 قابل بررسی هستند:

استراتژی تستر متاتریدر 4

 

💡نظر کارشناس درباره مووینگ اوریج در متاتریدر

 

متاتریدر یک نرم افزار فوق العاده برای تریدر های بازار مالی است؛ که اندیکاتور مووینگ اوریج را با قابلیت های منحصر به فرد به صورت پیش فرض در دسترس معامله گران قرار می دهد.

اجرای اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر بسیار ساده است و تنظیمات مختلفی در این اندیکاتور قابل تغییر می باشد؛ همچنین یکی از ویژگی های خوب مووینگ اوریج در متاتریدر، امکان تست این اندیکاتور به عنوان یک استراتژی می باشد.

سوالات متداول

چه ویژگی از مووینگ اوریج در متاتریدر قابل تغییر است؟

تنظیمات در دوره محاسبه مووینگ اوریج در متاتریدر و همچنین ویژگی های ظاهری آن قابل تغییر است.

چگونه می توانم عملکرد مووینگ اوریج در متاتریدر را به عنوان یک استراتژی تست کنم؟

اندیکاتور مووینگ اوریج در بخش اکسپرت های استراتژی تستر متاتریدر به عنوان یک استراتژی، قابل تست است.

مووینگ اوریج در متاتریدر به چند روش محاسبه می شود؟

اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر با 4 متد میانگین قیمت را محاسبه می کند.

درج نظر