تحلیل زمانی ایچیموکو ⏰آموزش تحلیل زمانی با ایچیموکو [Ichimoku]

06 آگوست 2024 -

راز تحلیل زمانی ایچیموکو چیست؟

 

زمان” در تحلیل بازار های مالی یکی از حساس ترین پارامتر ها، برای معامله گری است؛ «اندیکاتور ایچیموکو» با تحلیل زمان در دوره های مختلف [26، 9، 17 و…] می تواند «خط زمانی» که در آن احتمال وقوع یک حرکت مهم در بازار است را مشخص کند.

راز تحلیل زمانی در ایچیموکو با در نظر گرفتن «خطوط زمانی مهم» از نظر حمایت و مقاومت قدرتمند، شروع اصلاح روند یا تغییر روند است؛ که با اجزای مختلف اندیکاتور ایچیموکو [کیجونسن، تنکانسن، ابر کومو و…] انجام می شود.

روش های متعددی برای تحلیل زمانی در ایچیموکو وجود دارد؛ در برخی از این استراتژی ها، معامله گران نیازمند تغییر در «تنظیمات ایچیموکو» می باشد؛ و در ادامه این پست به آموزش تحلیل زمانی با Ichimoku پرداخته ایم.

تحلیل زمانی ایچیموکو

نام ابزار  اندیکاتور ایچیموکو
کاربرد در تحلیل  تحلیل زمانی با ایچیموکو
نتیجه تحلیل زمانی ایچیموکو مشخص کردن خطوط زمانی مهم
خطوط زمانی مهم شروع روند اصلاحی، تغییر روند

 

آموزش تحلیل زمانی با ایچیموکو

 

راز تحلیل زمانی در ایچیموکو، آن است که دوره های زمانی مهم در این اندیکاتور را به خوبی بشناسید؛ کاربردی ترین اعداد تحلیل زمانی ایچیموکو شما «9، 17 و 26» هستند؛ البته اعداد دیگری در تحلیل زمانی وجود دارند که مهم ترین آن ها را نام بردیم.

استراتژی های متفاوتی با استفاده از اندیکاتور ایچیموکو برای تعیین خطوط زمانی مهم در تحلیل تکنیکال می شود؛ اما بهترین روش تحلیل زمانی ایچیموکو با خطوط اندیکاتور [کیجونسن و تنکانسن، سنکو a و…] تطبیق پیدا می کند.

چرخه زمانی بازار از نظر «هوسادا» به سه بخش «کوتاه مدت»، «میان مدت» و «بلند مدت» تقسیم می شد؛ به همین دلیل اغلب عدد 9 برای خطوط زمانی کوتاه مدت، عدد 17 برای میان مدت و عدد 26 برای تحلیل زمانی بلند مدت در نظر گرفته می شود.

در ادامه به آموزش تحلیل زمانی پیشرفته ایچیموکو با 2 روش مختلف پرداخته ایم؛ در این روش ها بهترین خطوط زمانی در نمودار، که قیمت به آنها واکنش می دهد را به دست می آورید.

 

آموزش تحلیل زمانی پیشرفته ایچیموکو (کراس تنکانسن)

در این روش برای تحلیل زمانی ایچیموکو، در پنجره تنظیمات فقط خط “Conversion Line” که همان «تنکانسن» است را به همراه خط “Leading Span B” یا «سنکو b» نیاز داریم.

آموزش تحلیل زمانی با ایچیموکو

هر بار که این خطوط [تنکانسن و سنکو b] یکدیگر را کراس (قطع) کردند [فارغ از صعودی یا نزولی]، کندل تقاطع این خطوط را روی نمودار مشخص کنید؛ سپس 3 مضرب از عدد 8 را به روش زیر برای به دست آوردن زمان های مهم در روند را در نظر می گیریم.

  • مضارب عدد 8 [8، 16 و 24] را در نظر داشته باشید.
  • از کندل تقاطع (کراس) 8 کندل جلو تر بروید.
  • مجدد از کندل تقاطع 16 کندل جلو بروید.
  • همین کار را با عدد 24 نیز انجام دهید.
  • 3 خط زمانی به دست آمده را رسم کنید.

آموزش تحلیل زمانی ایچیموکو

 

در این خطوط زمانی [با اختلاف یک کندل قبل یا بعد] احتمال واکنش قیمت برای اصلاح روند یا تغییر روند وجود دارد؛ به این ترتیب شما می توانید با تحلیل زمانی ایچیموکو، 3 خط زمانی مهم بعد از کراس تنکانسن و سنکو b به دست آورید.

اعداد تحلیل زمانی ایچیموکو

روش دیگر استفاده از اعداد تحلیل زمانی ایچیموکو با در نظر گرفتن مشتق [جمع و تفریق] اعداد مهم [9، 26] می باشد؛ ابتدا برای به دست آوردن مشتق اعداد مهم، یک بار 9 را از 26 کم کنید [نتیجه 17] و بار دیگر 9 را به 26 اضافه کنید [نتیجه 35] و منتظر تغییر ابر کومو باشید.

با تغییر ابر کومو [صعودی به نزولی و بالعکس] طبق آموزش زیر عمل کنید:

  • از کندل تغییر ابر، 9 عدد به عقب برگردید.
  • مجدد از تغییر ابر، 17 کندل به عقب برگردید.
  • همین کار را برای اعداد 26 و 35 نیز انجام دهید.
  • خطوط زمانی را روی نمودار مشخص نمایید.

برای بدست آوردن بهترین خط در تحلیل زمانی با ایچیموکو، از تغییر قبلی ابر کومو یک مرتبه همین مراحل را رو به جلو انجام دهید؛ محدوده هایی که خطوط زمانی روی همدیگر [یا نزدیک به هم] قرار می گیرند؛ محدوده های پر پتانسیل محسوب می شوند.

تحلیل زمانی در ایچیموکو

 

بهترین اعداد ایچیموکو

بهترین اعداد در اندیکاتور ایچیموکو

آموزش بهترین اعداد ایچیموکو در تسلط به مهارت تحلیل زمانی با ایچیموکو، بسیار تاثیر گذار هستند:

بهترین اعداد ایچیموکو

 

💡نظر کارشناس درباره تحلیل زمانی ایچیموکو

 

تحلیل زمانی ایچیموکو یکی از سبک های تحلیلی این سیستم پر قدرت است؛ که توسط آن می توان خطوط و ناحیه های زمانی مهم را از قبل مشخص کرد.

اندیکاتور ایچیموکو یک ابزار فوق العاده کارآمد در بازار های مالی است که می تواند به تنهایی یک سیستم معاملاتی باشد، برای تسلط بر مهارت تحلیل زمانی با ایچیموکو، حتما باید در گذشته بازار تمرین و بک تست انجام دهید.

سوالات متداول

مهم ترین دوره ها در تحلیل زمانی ایچیموکو کدام اند؟

برای تحلیل زمانی ایچیموکو دوره های زمانی، 9 و 26 بسیار کاربرد دارند.

کاربرد تحلیل زمانی با ایچیموکو چیست؟

مهم ترین خطوط زمانی که احتمال واکنش قیمت را دارد می توانید با تحلیل زمانی ایچیموکو شناسایی کنید.

آیا در تحلیل زمانی ایچیموکو اعداد ویژه ای برای نتیجه گیری وجود دارد؟

بله برخی اعداد مهم در ایچیموکو برای تحلیل زمانی بسیار تاثیر گذار هستند.

درج نظر