محاسبه پیپ در ین ژاپن 💹ارزش هر پیپ در ین ژاپن [مفهوم پیپ + ابزار پیپ ولیو]

23 جولای 2024 -

محاسبه پیپ در ین ژاپن

 

جفت ارز دلار به ین (USD/JPY) یکی از نماد های مهم معاملاتی در بازار فارکس است؛ اما برای محاسبه «سود و زیان» در معاملات این جفت ارز، اندازه گیری «پیپ در ین ژاپن» [پیپ ولیو] کمی متفاوت از سایر جفت ارز های فارکس است.

PIP مخفف “Percentage In Profit” واحد اندازه گیری حرکات جفت ارز ها است؛ که اغلب از رقم چهارم ممیز [0.0001] مانند پیپ در یورو دلار حساب می گردد؛ اما پیپ در ین ژاپن از رقم دوم ممیز [0.01] اندازه گیری می شود.

بروکر های فارکس برای در نظر داشتن حرکات دقیق جفت ارز ها، قیمت را تا «5 رقم اعشار» نشان می دهند [مانند یورو دلار 1.08891] به همین ترتیب در ین ژاپن نیز قیمت تا «3 رقم اعشار» نشان داده می شود اما پیپ ولیو از رقم دوم ممیز محاسبه می گردد.

محاسبه پیپ در ین ژاپن

ارز پایه ین ژاپن
پیپ کوچکترین واحد تغییر قیمت
پیپ در ین ژاپن کوچک ترین تغییرات نسبت به ین
نحوه محاسبه از رقم دوم اعشار

 

فرق پیپ در ین ژاپن

 

ین ژاپن نسبت به ارز های دیگر در بازار فارکس در مقابل دلار آمریکا «ارزش اسمی کمتری» دارد؛ به همین سبب قیمت این جفت ارز با 2 رقم اعشار [یا 3 رقم اعشار] نمایش داده می شود.

برای مثال اگر قیمت جفت ارز USD/JPY از 156.70 تا قیمت 156.25 ریزش داشته باشد؛ این جفت ارز به مقدار «45 پیپ» حرکت نزولی کرده است که به نسبت لات می تواند ارزش [دلاری] متفاوتی داشته باشد.

ارزش هر پیپ در ین ژاپن با «لات استاندارد» [1 لات برابر 100,000 واحد] 10$ است، با «لات معمولی» [0.1 لات برابر با 10,000 واحد] هر پیپ 1$ است و با «میکرو لات» [0.01 لات برابر با 1,000 واحد] 0.10$ ارزش دارد.

برای مثال اگر یک معامله خرید روی «دلار به ین»، با لوریج 10 انجام دهید؛ با 10 پیپ حرکت صعودی جفت ارز USD/JPY شما به ازای هر پیپ 10$ سود به دست می آورید.

تمام جفت ارز هایی که ین ژاپن در یک طرف آنها قرار دارد، مانند AUD/JPY، EUR/JPY و… ارزش پیپ ولیو آنها طبق مثال بالا و از «رقم دوم اعشار» محاسبه می گردد.

 

محاسبه پیپ ولیو ین در Myfxbook

برای محاسبه پیپ در ین ژاپن، ابزار “Pip Calculator” در سایت Myfxbook.com از قسمت “Home” منوی “Forex Calculators” در دسترس قرار دارد.

پیپ در ین ژاپن

در صفحه «Pip Calculator» می توانید جفت ارز های ین ژاپن [مانند USD/JPY] را انتخاب نمایید و با وارد کردن مقدار پیپ و اندازه لات، پیپ ولیو را محاسبه کنید.

محاسبه پیپ در ین ژاپن

 

بهترین ابزار محاسبه پیپ در ین ژاپن

بهترین ابزار برای اندازه گیری پیپ در ین ژاپن، ابزار «کراس» در پلتفرم متاتریدر است، با ابزار کراس کافی است جهت مشخص کردن «مقدار پیپ»، روی نمودار از یک قیمت کلیک کنید و به قیمت مدنظر بکشید.

برای مثال اگر در جفت ارز USD/JPY با ابزار «Crosshair» از قیمت 156.103 کلیک کنید و تا قیمت 156.463 بکشید، مقدار حرکت بر اساس پیپ در ین ژاپن را [36 پیپ] را وسط اسلش ها (/) مشاهده خواهید کرد.

ابزار محاسبه پیپ در ین ژاپن

محاسبه پیپ طلا در فارکس

اندازه گیری پیپ نماد طلا در فارکس

علاوه بر پیپ در ین ژاپن، یکی دیگر از مهم ترین نماد های فارکس طلا است؛ برای یادگیری محاسبه پیپ طلا در فارکس مطلب زیر را مطالعه نمایید :

پیپ طلا در فارکس

 

💡نظر کارشناس درباره پیپ در ین ژاپن

 

محاسبه «پیپ در ین ژاپن» نسبت به سابر جفت ارز های فارکس متفاوت است؛ زیرا ارزش اسمی ین ژاپن در برابر دلار آمریکا نسبت به دیگر ارز ها کمتر است، همین امر باعث می شود قیمت ها با 2 رقم اعشار نمایش داده شود.

بهترین راه برای محاسبه پیپ در ین ژاپن، درک لوریج [لات استاندارد، لات معمولی، لات میکرو] و استفاده از ابزار کراس متاتریدر است؛ که سرعت عمل شما را در مدیریت سرمایه و ریسک قبل از معامله افزایش می دهد.

سوالات متداول

چرا پیپ در ین ژاپن از رقم دوم ممیز حساب می شود؟

به دلیل کم تر بودن ارزش اسمی ین ژاپن در برابر دلار آمریکا، نسبت به دیگر ارز های بازار فارکس است.

بهترین راه برای اندازه گیری پیپ ولیو ین ژاپن کدام است؟

پس از درک لوریج، بهترین راه استفاده از ابزار کراس متاتریدر است.

آیا همیشه پیپ در دلار به ین از رقم دوم اعشار محاسبه می گردد؟

در برخی بروکر ها قیمت دلار به ین با سه رقم اعشار نمایش داده می شود؛ اما پیپ در ین ژاپن همیشه از رقم دوم ممیز حساب می شود.

درج نظر